söndag 16 mars 2014

egentiden

Många småbarnsföräldrar och möjligen i större grad småbarnsmammor känner säkert igen sig i att man inte riktigt prioriterar sig själv så mycket som man skulle vilja. Jag menar inte att man ska fortsätta livet precis som innan man fick barn - naturligtvis kommer de i första hand, men man ska inte glömma bort sig själv.

På något vis kan jag nästan känna mig lite tacksam över diabetes-diagnosen, för den gör att jag med lättare samvete kan se till att äta bra och regelbundet, samt att motionera regelbundet. Jag vet ju att min man har precis lika bra hand med ungarna som jag, men jag kan inte hjälpa att känna lite dåligt samvete när jag lämnar honom ensam med allt, även om det bara är korta stunder. Men det är win-win och när mamma är glad är alla glada. Nästan i alla fall. Igår sprang jag en timme i snöstormen och efteråt hade jag tusen gånger mer energi än innan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar