fredag 12 september 2014

höstbloggen

Hallåja. 

Jag har fått en del pikar om att det är lugnt här inne. En anledning är att jag har haft en känsla av att behöva förklara mig. Komma med ursäkter för att jag hellre jobbar än är mammaledig. 

Nu har barnen börjat på dagis och de stortrivs. Vilken lättnad! Jag trivs också jättebra på jobbet, och även om det är mycket, full fart från morgon till kväll så gillar jag rutinerna. 

Skrakan jobbar 80% och är hemma med barnen på fredagar, ett arrangemang som passar vår familj väldigt bra. Hur kan det vara fel om alla är nöjda? Vilken himla tur att man får välja hur man gör nuförtiden.

Vi hörs snart igen.

3 kommentarer:

  1. Aldrig ens tänkt tanken att du skulle behöva förklara något, vad har nån annan med det att göra hur ni väljer att leva ert liv liksom? :-) I mina öron låter det som ni har ordnat ert liv perfekt för alla parter! Fint att ni själva också känner att det är rätt just precis så här. :-) *kram*

    SvaraRadera
  2. Tycker som de låter som toppen arrangemang om alla trivs det är de bäst! :) Härligt att du är tillbaka!!

    //Hanna

    SvaraRadera
  3. Roligt att höra lite från ert liv igen! Jag hade också känslan av att jag behövde förklara mig då jag började jobba "så tidigt". Jag vet inte om det faktiskt var så, men bara att bära känslan av att det var så var jobbig nog tycker jag. Jag tror ändå att vad som helst kan vara rätt för en familj, och det finns nog ingen annan än de inom familjen som vet bäst vad man mår bra av. Vi är en enormt lycklig familj med både arbetande mor och far och ett "litet" dagisbarn. Vi älskar stunderna tillsammans när vi väl har dem, och där emellan bygger vi oss själva på egen hand, var och en på sitt håll :) Hälsningar, Denise

    SvaraRadera