onsdag 6 mars 2013

för att provocera gamla-cyniker-jag

Jag och maken har snart varit tillsammans i fem år. En ganska kort tid kan tyckas, men vi har känt varandra i nio år. Fortfarande har jag en känsla av att vi aldrig får tillräckligt med tid tillsammans. Vi har jobbat långa pass ifrån varandra, och just nu bygger vi för fullt, vilket betyder att en av oss, oftast han, är på bygget och den andra, oftast jag, tar hand om lillisen.

Men det är bra att få sakna och längta. Man uppskattar vad man har. Med risk för att låta töntig och skriva något som cyniker-jag-för-några-år-sedan skulle ha klappat till mig för så känner jag mig väldigt tacksam varje kväll när jag går och lägger mig.

2 kommentarer:

  1. Längtan kan föra gott med sig. Jag känner dock att måste vara extra uppmärksam och jobba lite mer än vanligt för att man inte ska tappa bort varann där på vägen.

    SvaraRadera
  2. Det är bra att variera sitt cyniska jag med lite good lovin´ -ord för att inte vara tråkig :)
    Tycker det lät riktigt gullåt och mysigt det du skrev, heja på dig!

    SvaraRadera