fredag 10 maj 2013

lillebror!

Det känns som att jag inte har så mycket att skriva om just nu, så det är lika bra att klargöra grejen här på bloggen också, även om de flesta av mina läsare redan vet hur det ligger till. Hjalmar ska få en lillebror!

I måndags var vi på rutinultraljud, och då syntes inte könet riktigt, men läkaren gissade på en tjej. Det som var lite mera bekymmersamt var att hon uppfattade att någonting i huvudet inte stod rätt till. Så jag fick en ny tid till överläkaren idag. Dum som jag var så började jag ju googla vad det kunde vara och var riktigt nervös idag när jag äntligen fick träffa läkaren. Som tur var så var allt i sin ordning, det såg riktigt bra ut. Men någon tjej var det inte!

Det hade ju varit kul med en tjej, men idag var verkligen innebörden av "huvudsaken att det är friskt" så sant som något bara kan vara. Det blir bra med en kille, och det kommer nog att bli full rulle här misstänker jag, när bröderna kommer igång på allvar med allt bus man kan tänkas hitta på.

10 kommentarer:

  1. Vad roligt! Grattis!

    SvaraRadera
  2. ja vad roligt med en lillebror :) grattis!
    Skönt att allt så bra ut.

    Det finns vissa fördelar med att ha två av samma ;) åtminstone allt vad gäller kläder och ytterkläder,skor osv går en vända till den yngre, himmelens praktiskt ;) för åtminstone vi har väldigt mycket "flickigt" som jag nog kanske inte hade satt på F om hon hade varit en lillebror ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det tror jag nog att det finns många fördelar med likadana, både när dom är små och när dom blir lite äldre! Och sist och slutligen så spelar det faktiskt ingen roll. :)

      Radera
  3. Stort Grattis till Er alla....

    SvaraRadera
  4. Varma grattis Sandra! Det är så roligt att läsa här på din blogg vad du har för dig och att det går bra för dig. Lycka till med nr 2!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Annika! Det är kul att du läser, hoppas att allt är bra med dig också!

      Radera
  5. Åååh vad kul! Stort grattis Sandra! :D Huj vad skrämmande det måste ha varit den där tiden mellan försstsa kommentaren om huvudet och checken hos överläkaren...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!!! Jo man hann bli onödigt nervös, men som tur visade det sig vara ok. :)

      Radera