tisdag 1 oktober 2013

uppdaterar

Min mommo har skaffat sig en padda och börjat följa min blogg, så då tycker jag nog att man måste uppdatera lite också!

Idag har jag och Hjalmar varit och handlat. Prio nummer ett var lampor till vår farstu, det börjar bli mörkt och jag skulle vilja ha lampor i fönstren så man inte ser rakt in i huset. Vi hittade inga tyvärr, eller direkt jag såg något som skulle ha kunnat duga så klagade Hjalmar högt och tydligt på att vi stod stilla för länge och började kasta saker omkring sig. Däremot fick jag mig en fritidsuniform som jag ska ha på sjukhuset, hittade ett par jättesköna byxor på hm för 9,90. Det var dom värda, de var så bra att jag kunde ha dom nu fast jag nästan är sprickfärdig. Hjalmar fick också någon slags leksak eftersom han hade så långa fingrar och jag var dum nog att köra vagnen förbi leksakerna. Men den kanske är intressant någon dag i alla fall, även fast allt annat verkar mera lockande. Hur roligt kan man ha med durkslag, visplar och skärbräden egentligen? Väldigt roligt tydligen.

Ett partytrick som Hjalmar gjorde när vi var i gallerians skötrum (som också är invalidtoalett) var att trycka på alarm-knappen. Det tog ett tag innan jag hittade reset-knappen men som tur så hann det i alla fall inte komma någon räddningspatrull. Men det kan nog hända att vi får påknackning av socialen snart för det är inte länge sedan jag fick en lyxig sovmorgon som blev förstörd när jag hörde en röst i makens telefon "Räddningscentralen, vad är det som har hänt?" Som tur så hade Hjalmar mycket att förklara så de förstod nog att det inte var någon avsiktlig uppringning.

1 kommentar: