fredag 30 januari 2015

närkontakt

Några veckor före julen fick jag sladd på bilen. Efter det har jag varit lite skraj för att köra när det är halt.

Idag, på väg till jobbet, var det skarpt läge igen på samma ställe! Eftersom det var halt körde jag sakta och försiktigt, när ett rådjur hoppar upp, precis framför bilen. "Jaha, nu är det dags för andra bilen att campa på verkstaden" tänkte jag.

Men jag hann bromsa så pass att det stackars djuret bara fick en smäll i baken, och sprang vidare. I alla fall så tror jag det, jag hade bilar i möte och bakom mig, och inte läge att stanna. Lämnade en rapport till polisen när jag kom fram.

Bilen fick inte en skråma, och jag hade fullständig kontroll på den. Det kanske till och med tog bort lite av den körrädsla jag har haft den senaste tiden.

Slutet gott - allting gott. Underbart skönt med helg!

1 kommentar: