torsdag 5 maj 2011

Dag 18 – Min favoritfödelsedag

Det brukar vara roligt att fylla år, varje år.

När jag fyllde tjugo satt jag på trappan till vår studentlägenhet i Åbo och funderade om jag kommit upp i en så mogen ålder att jag borde skaffa cykelhjälm. Jag funderade länge och väl och till sist kom jag fram till att det nog var lika bra att vänta lite till. Det var den dagen som Bush tyckte att han skulle gå i krig mot handäran Husseinas Saddam.

Jag fyllde arton på en tisdag och skulle naturligtvis med våld till Ollis. Jag tog bussen till stan men tyvärr så slapp mina sjuttonåriga vänner inte in, så vi fick gå till ett annat ställe där vi var mera välkomna. Pink Lady. Minnesvärt var det i alla fall.

Nu väntar jag på att jag ska fylla trettio för jag har önskat mig en spa-helg i present. Måste bara fylla 29 först. Allt detta väntande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar