lördag 18 februari 2012

fullspäckat schema

Vanligen brukar första lediga dagen innebära att man faktiskt är ledig, den är helig. Men igår hade jag inte mindre än fyra möten. Det är mycket nu. Studier, husbyggande och andra stora livsprojekt samtidigt som hälsan tyvärr krånglar. Efter att ha skött kosten och träningen exemplariskt utan tillfredsställande effekter på blodsockret blev det tyvärr insulin för mig. Jag trodde verkligen aldrig att jag skulle stå på apoteket och hämta ut insulin. Diabetessköterskan sa åt mig att "när man tittar på dig så undrar man vad du gör här, när man tittar på dina värden är det inget annat än insulin som gäller". Så det är bara att gilla läget. Det är inget jag har gjort för att framkalla det, utan jag råkar bara höra till den procenten som drabbas, och troligen/förhoppningsvis kommer det att gå över så fort orsaken gått ur kroppen.

Lite roligare är husprojektet, det börjar ta form på riktigt nu, många beslut som ska tas, tak, dörrar, fönster, fönsterbräden, lister och stuprör, ja verkligen allt från golv till tak. Som tur får vi ta tapeter och sånt i ett senare skede.

Ja, det är väl ungefär vad som är på gång här. Hoppas ni får en mysig helg!

5 kommentarer:

  1. Ta hand om dig nu hjärtat!! Kram från Jaana

    SvaraRadera
  2. Tack! Ha en mysig kväll med melodifestival och skumppa! kram

    SvaraRadera
  3. Uppdatera gärna den här bloggen eller Projekt: Skrakeborg -bloggen om hur ni funderar kring tak, dörrar, fönster, fönsterbräden, lister och stuprör. För en renoverare är det intressant att höra hur andra tänker.

    Och äsch vad trist med insulinet. Hoppas att det går över sen.

    SvaraRadera
  4. Jaa, kanske det kommer en uppdatering om byggandet snart, vi ska se! :)

    SvaraRadera
  5. "så fort orsaken gått ur kroppen" får en att fundera vad orsaken är:)

    SvaraRadera