torsdag 8 november 2012

delmål 1 avklarat!

Ikväll sprang jag 5,18 kilometer på 30:29. En medelhastighet på 05:53 min/km, vilket betyder att jag klarat delmål 1, som var under 6 min/km, alltså halvmilen på halvtimmen. Delmål 3 är helmilen på heltimmen men jag vet inte riktigt vad delmål 2 är. Att springa en timme tror jag.

Jag springer 2-3 gånger per vecka, beroende på tid och form. Principen är minst en vilodag och högst två mellan turerna. Minst en dag för att hinna bli sugen att ge sig iväg, och högst två för att inte hinna tappa sugen. Oftast är det bara "bekväma" joggingturer, men ibland försöker jag lägga in lite längre och lugnare och ibland som idag, lite snabbare turer.

Endorfin-stinn och världsmästaraktigt nöjd blir man. Nu behöver jag inte ens ta igen mig genom att ligga på golvet och andas en halv timme efteråt. Framsteg alltså.


2 kommentarer:

  1. Va duktig du e! Det är ju jättebra tid! :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Det känns jättekul att ha kommit igång med det! :)

    SvaraRadera