fredag 23 november 2012

projektpresentationer

Idag står en riktig monster-skoldag på programmet. 12:30-21, och imorgon 9-12. Vi ska presentera och opponera de projekt vi har hållit på med hela hösten. Det är rätt så bra, för det blir förhoppningsvis inte så långtråkigt, men samtidigt lite jobbigt att behöva hålla presentation. Det är lika nervöst varje gång. Det bästa vore om man fick hålla sin först så att det var över sen, men vi ska ha vår sist av alla. 

Så egentligen behöver vi inte vara nervösa före imorgon. Men är man nervöst lagd så kan man ju alltid börja oroa sig i tid. På tisdag ska Hjalmar få sprutor igen, och jag har redan oroat mig i flera veckor. Jag blev väldigt glad att höra att det inte märks på mig att jag är nervös när jag håller presentationer. Jag köper det inte helt och hållet, men det känns ju skönt att höra att man gör ett lugnt och samlat intryck på någon.

Nu ska jag förbereda mig ordentligt för dagens opponering så behöver man inte vara nervös för den i alla fall. Kanske man lär sig något med åren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar