onsdag 12 december 2012

2012 - bäst hittills

Jag tror alltid att varje år ska bli det bästa hittills. Det bästa är att det också blir det.

Fem händelser som varit bra det här året?
1. Lilla Hjalmar är såklart den bästa händelsen. Att han var frisk och att allt gick bra. Föräldraskapet och allt som följer med.
2. I och med det lilla miraklets födelse blev det också ett slut på min graviditet, vilket kändes väldigt befriande. Graviditet är inte min grej.
3. Huset börjar ta form. Fint blir det.
4. Fina vänners bröllop i september.
5. Att mina modiga bröder har flyttat och gör roliga saker
Fem händelser som varit sämst det här året?
1. Att Pammen gick bort. Jag kan känna lite ilska över att hon inte fick tillräckligt med hjälp när det gäller vissa saker. Jag kan också känna tacksamhet för att hon slapp sitt lidande till slut, och för att jag fick känna henne när hon var frisk. Det är oftast med ett stort leende man tänker tillbaks på våra äventyr.
2. Diabetesdiagnosen. 
3. Husbygget drar ut på tiden.
4.  Avstånd till vänner och familj.
5. Oro för framtiden, vad gäller skola, jobb och sånt. Men det ordnar sig nog. 
Vad har du lärt dig i år?
Prioritering, tålamod, grunder i nationalekonomi, juridik, att färg till printern är världens dyraste vätska, att jag har cirka 20 % chans att leva tills jag är 100, och en massa annat, nödvändigt och onödigt.
Blev året som du har tänkt dig?
Ja, jag tänkte ju att det skulle bli bra, och det blev det.
Vilka kläder har du använt mest?
Fritidsuniform
Vad har du mest lyssnat på för musik?
I bilen är det radio, när jag springer är det allt från Lady Gaga till Queen.
Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
HIMYM, Historieätarna, Så mycket bättre, På Spåret, House, Nyheterna, Nyhetsmorgon, Hem till gården, Lyxfällan.
Vilka människor har du hängt mest med år?
Peter och Hjalmar
Vilka nya personer har du lärt känna i år?
Några klasskompisar
Vad är det vackraste du fått i år?
Hjalle
Vad är det bästa du har läst?
Matrevolutionen. Har varit rätt dålig på att läsa i år tyvärr.
Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Jo. För att nämna något inte barnrelaterat; att sätta upp takpanel till exempel.
Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Jo, ett tvillingpar har berikat vänskapskretsen. Dessutom så har våra nya grannar fått en liten tjej och så har några kollegor fått barn också.
Vad var din största framgång 2012?
Att jag kom igång så bra med träningen
Bästa köpet?
En badbalja, hehe
Vad spenderade du mest pengar på?
Huset
Vad önskar du att du gjort mer?
Jag önskar att jag vore bättre på att hålla kontakten med vänner och bekanta. Men det blir bara inte av.
Favoritvideo i år?
Video?
Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Undrar om jag var på jobb.. Tror nästan det.

Nu ser vi fram emot 2013 - bäst hittills!

1 kommentar: