onsdag 5 december 2012

vinterlöpningen

Det stormar och snöar på Åland. Det sätter käppar i hjulen för min löpning. Nu har jag faktiskt trotsat både storm och 15 minusgrader, men motivationen sjunker märkbart under sådana förhållanden. Nu vet jag ju av erfarenhet att vintern inte tar slut i december utan snarare i april, så det är bara att gilla läget. Men ibland när det inte är så kul så har jag ett roligare alternativ. Idag tog jag bilen till simhallen, simmade en halv timme och bastade i ungefär 2000 grader. När snön drivade utanför. Oj vad skönt det var.

3 kommentarer:

  1. Nå huj, jag kommer nog inte ut och spring för någo i världen när det är såhär kallt och blåsigt. Bra kämpat! Simning och bastu låter som ett skönt alternativ. Själv ska jag plocka fram skidorna så småningom.

    SvaraRadera
  2. Skidning låter faktiskt lite lockande, kanske man har kommit över det värsta skidtraumat såhär 14 år efter att man gått ut grundskolan. Vi har inte haft lika många minusgrader som er men massvis med snö och blåsigt har det varit. Det blir troligen mera stabilt vinterväder när temperaturen i vattnet och på land har jämnat ut sig, så då blir det kanske att investera i ett par dubbskor så man inte drattar omkull.

    SvaraRadera
  3. Heh, jonå tur fick jag aldrig nåt skidtrauma. Dubbskor är nog säkert en bra investering.

    SvaraRadera