fredag 20 september 2013

ny i håret och sömnproblem

Det var ingen bra natt inatt, Hjalmar har varit vaken i timtal, och då kan jag själv inte sova och det är också vad han eftersträvar, när han ligger där och petar, knuffar och till sist sparkar på en. Att sova i egen säng är inget alternativ för den lilla raringen, han blir helt ifrån sig så fort han hamnat i spjälsängen, fast den är precis bredvid vår. Själv måste jag upp flera gånger per natt, bebisen trycker på blåsan och ska ha mat.

Jag hade bokat frissatid imorse, och var fruktansvärt trött och hade en dunkande huvudvärk när jag kom dit. Efter en par timmars pyssel som inkluderade massagestol och huvudmassage kände jag mig som ny. Bra grej.

Idag blev det ingen dagssömn för ungen, och han somnade på rekordtid redan 18:30. Vi brukar lägga honom 19:tiden, även om det kanske vore bättre för nattsömnen att hålla upp honom lite längre. Men det är så skönt för den höggravida lata mamman när hon får vara i fred på kvällen. Tips och råd för bättre nattsömn (främst för ettåringen) tas tacksamt emot.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar