onsdag 10 oktober 2012

hur gick det sen?

Ja, jag förstår att ni är spända på uppföljningen.. ;)

Det märktes att man inte kommit sig ut och springa på två veckor kan jag säga. Jag sprang en halv timme på spånbanan, ganska jobbiga uppförsbackar och branta nedförsbackar. När jag kom hem låg jag på golvet och återhämtade mig en halv timme. Men bra kändes det. Idag ska jag försöka igen. Men en annan runda.

Vi har inget litet spädbarn längre. Det är bra för jag oroar mig inte lika mycket för plötslig spädbarnsdöd längre. 25:e blir han fyra månader och då ska jag släppa det helt. Men det är en rejäl och jättestark klimp som ligger och sprattlar och pratar i sitt babygym. Helst vill han bara att man ska hålla i honom under armarna så att han får stå och titta runt sig. Snart ska han börja äta gröt och sånt, då är han ju nästan vuxen. Vi hade ju tänkt att han skulle sova i vaggan tills vi flyttar men det blir nog till att trycka hit en spjälsäng i alla fall. Annars får han snart stå och sova och det verkar lite onödigt.

Det betyder också att jag har varit hemma i fem månader. Snart har alla tretton gått och jag borde veta vad som händer då. Men det löser sig nog.

Husbygget går framåt. Idag borde blåsullen komma och sen ska vi få värme i kåken! Vattnet är redan ditkopplat. Mellanväggarna börjar vara på plats och förhoppningsvis ska det bli spaklat och målat så att vi får kakel och kakelugn på plats snart.

3 kommentarer:

  1. Åhå, det händer myky på en gång hör jag :)

    SvaraRadera
  2. Tummen upp för att husprojektet går framåt. Se till så att det blir färdigt fort nu så att jag får komma och hälsa på innan Hjalmar flyttar hemifrån.

    SvaraRadera
  3. Ja, det får vi nog. Lite onödigt med många rum om ungarna har egen lägenhet när det är klart!

    SvaraRadera