tisdag 16 oktober 2012

mera shoppingbesvär


Jag har några gånger försökt mig på lite online-shopping på hm. Men jag blir besviken varje gång. Det finns ju aldrig rätt storlek och när man är redo att göra en beställning så får man reda på att det inte finns i lager och inte kommer före i JANUARI. Och då är det verkligen basic-grejer som man tycker att borde finnas på lager hur mycket som helst. Det jag var i störst behov av, en långärmad funktionströja att springa i, tog dessutom slut i lager när jag höll på shoppade. Alltså inom loppet av en minut. Tur att lillisen inte har börjat lära sig prata och härma ännu.

Tur att Stockholm ska besökas snart.

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Jag är skitirriterad på det där och det verkar fler vara också. Men jag träffade en tjej som jobbar med HM's webbsidor (man träffar såå mycket flashiga människor här i storstaden hrrmm..) och hon fick frågan om det där. Förklaringen var att HM använder samma system i alla länder och just de där systemet bygger på tyskarnas köpvanor. De skickar tillbaka större mängd varor än svenskar gör. Så det bygger på att folk beställer hem många varor, provar och skickar tillbaka många varor. Men det fungerra ju inte hos oss nordbor som beställer det vi ska ha och vanligen bara skickar tillbaka i nödfall. Typ. Man förväntar sig alltså att större mängd varor ska returneras och när det inte returneras tar varorna slut snabbare än tänkt.

    SvaraRadera
  2. Aha, då vet jag varför i alla fall. Men snart ska vi få hm HM hit till holmen så då slipper man svära vid datorn.

    SvaraRadera