onsdag 31 oktober 2012

Stockholm och lchf

I lördags var jag borta från lilla Hjalmar hela dagen, han sov när jag smög iväg till båten mitt i natten och han sov när jag kom mig hem efter en jättefin dag i Stockholm, med bröllopsplanering, tjejsnack och shopping. Bra gick det såklart, det var nog jag som ängslades mest, även om det också gick över förväntan.

Nu har vi bokat pampas-resa till mellandagarna, så om inte hela potten hinner frysa till is eller det kommer in en orkan så ska vi vara där 27.12-03.01.

Nu är sockret under kontroll. Jag har sedan i somras kämpat och slitit och haft känslan av att värdena bara skenar iväg. Så eftersom man inte ska förvänta sig att man kan göra samma sak om och om igen och få ett annat resultat, som Einstein sa, så provade jag en vecka att ta bort kolhydraterna. Efter att ha läst på lite så var jag rätt övertygad om att det åtminstone är värt ett försök, även om det inte rekommenderades på sjukhuset. (Däremot finns det sjukhus där det rekommenderas..) Det som hände var att jag fick lite huvudvärk och blev lite yr, har väldigt lågt blodtryck från förut och det behöver inte ner ytterligare, snarare upp. Men efter en par dagar blev jag piggare och besvären försvann. Jag upplevde en känsla som jag alltid har trott vara en myt - morgonpigghet.

Nu håller sig blodsockret på en jämn nivå, likaså humöret.



Boktips

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar