lördag 6 oktober 2012

uppdatering

Ja det har varit dåligt med uppdatering på sistone. Dels för att jag inte velat skriva om hur bra det gått med lill-skrakan och mitt skolarbete för att inte bryta flytet. Han har uppfört sig ganska bra och jättebra när vi har pysslat med grupparbeten, och han hade inget alls emot att spendera några timmar med fammo så länge jag var på föreläsning.

Annars så har jag haft lite tråkigt och varit allmänt nere. Det är inte jättestimulerande att umgås med en bebis tjugofyra timmar om dygnet och inte ha någon vuxen att prata med. Det är klart att det är en omställning att från att göra "vettiga" saker som att jobba och studera plötsligt "bara" byta blöjor, diska och städa. Men det är ju verkligen inget att gnälla om - större problem kunde man ju ha. Som det här till exempel, såg en intervju med henne från bokmässan.

Min diabetes jävlas bara och jag får ingen ordning på blodsockret, även fast jag äter som jag ska och motionerar varje dag. Jag ska försöka experimentera lite med olika saker, ta bort spannmål ett tag och kanske träna lite mera högintensiv intervallträning. Det verkar ju vara grejen med HIT om man ska tro på vetenskapens värld. För jag VILL INTE äta medicin för resten av livet. Inte ännu. Helst aldrig men i alla fall inte på många år. I morgon ska jag i alla fall fara ut och springa! Konstigt att något som förut varit jobbigt plötsligt är veckans höjdpunkt.. både på gott och ont.

På bra grej-listan just nu är att min kamp mot diabetesmedicinen resulterat i att jag fått på mig mina smaljeans som jag inte har haft sedan 2007. Ännu bättre grej är att skrakan kommer hem ikväll! Äntligen! Han har jobbat 10- ledig 5- jobbat 12. Nu får det banne mig vara nog tycker jag. Så då kanske vi kommer vidare med hus-projektet (ja just ja, det var ju det också!). Det tar sig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar