måndag 4 februari 2013

nattsömnen

Vi är ju bortskämda med en unge som sover på nätterna. Tyvärr har det varit lite sämre med nattsömnen de senaste veckorna, han sover oroligt och gnäller och skriker några gånger/natt. Han vaknar inte men är orolig och när man ger nappen och pajar lite på honom så lugnar han ner sig. Så hans nattsömn tror jag inte att är jättelidande, han verkar pigg och utvilad på morgonen. Det är mer jag som går i zombiemode på förmiddagarna. Men det är väl övergående får man hoppas. Läste att det kan bero på att han är i en så kallad separationsfas, lite tidigt men han är ju en oerhört begåvad unge... i alla fall från ett inte så jätteobjektivt mammaperspektiv.

Just nu sover han middag och jag ska försöka läsa på tent under tiden. Jodåsåatt, det är väl vad jag hade att rapportera om. Intressepil i ögat.

2 kommentarer:

  1. Allt du skriver så läser jag med högsta intresse! Puss! :)

    SvaraRadera
  2. Tack! ;) Ja, jag skriver ju för mina läsare, önskar bara att jag hade lite mer spännande saker att rapportera om ibland! :) Annars får jag börja med en fiktiv blogg. Puss! :)

    SvaraRadera