måndag 25 februari 2013

pasta

Jag har gjort några "pastarätter" förra veckan, passat på att experimentera medan maken som är lite kinkigare vad gäller mat, är borta. Två favoriter var min variant av vitkålscarbonara och lasagne med creme fraishe och grädde.

Carbonaran var en ordentlig fusk-variant, jag värmde på stekpannan och la ner lök, bacon och till sist strimlad vitkål. Sedan salt och svartpeppar, och lite philadelphia. När vitkålen var lagom mjuk var det klart.

Lasagnen gjorde jag med zucchini, paprika, lök och malet kött. Det är bara att googla på falsk lasagne så kommer massor med varianter upp. Nästa gång ska jag ha tomatkross i också så kommer det att bli ett mästerverk.



Livet utan makaroner fungerar alltså över förväntan.

1 kommentar:

  1. Åh, cool ide att använda vitkål som "makaroni". Ska lägga bakom örat.

    SvaraRadera