fredag 5 april 2013

hyfs och ordning på cafe

Eftersom jag har tjänstgjort mina år i servicebranchen så vet jag vilken grupp människor som är den allra värsta när det kommer till hyfs och ordning. Småbarnsfamiljerna. De drar ofta fram i grupper och lämnar värsta jordbävningsförödelsen efter sig. De har inte en tanke på att städa efter sig eller ta bort varken berg av godispapper eller, ännu värre, bajsblöjor.

Jag har svurit en högtidlig ed på att aldrig bli likadan. Igår var jag och Hjalmar på cafe efter att ha gjort lite ärenden på stan, eftersom vi väntade på att faderskrakan skulle sluta skolan för dagen. Jag plockade noggrannt upp varje majsbåge som flugit på golvet, la tillbaka matstolen och låneleksakerna (okej det var lite mer dreggel på dom än innan kanske, men vad kan man), och lämnade bordet i stort sett som innan vi kom. Det var inte det minsta jobbigt. Nu var Hjalmar på gott humör och väldigt samarbetsvillig i och för sig, och det kanske är värre när man har fler. Men oftast brukar förödarna vara minst två vuxna, och barnen så pass stora att de kan plocka upp efter sig själva. Plocka upp efter er eller stanna hemma!

1 kommentar:

  1. Det var ord och inga visor ;) Och det du säger låter vettigt.

    SvaraRadera