måndag 22 april 2013

sommaren är kort

Som Ledin brukar säga. Allt för ofta.

Vi har väl egentligen två saker på måste-listan i sommar; att fara till Österbotten och att måla huset. Vi har också bara två ledigheter som vi är lediga hela familjen, i början på juni och i början på juli. Så det blir pampas i början på juni. Och husmåleri i juli. Sen skulle vi också vilja roadtrippa till Österrike och hälsa på brorsan, vi får se hur vi löser detta.

Jag ska alltså jobba i sommar. Åtminstone i augusti och september. Jag kom på att det skulle vara hälsosamt att komma hemifrån lite, speciellt eftersom det ser ut som att jag blir hemma lääänge än. Lite mors vila inför vad som komma skall.

Om det är någon som har lust att komma till Åland i sommar så kommer jag och Hjalmar att vara hemma större delen av juni och juli, och har man lust att hjälpa till med husmålandet så är man så hjärtans välkommen.. Det låter lockande, jag vet! Det finns ännu plats på anmälningslistan.

Ja, ett råddigt inlägg som mest handlar om att sommaren börjar vara uppbokad.

4 kommentarer:

  1. Tack för infon! :) Senast i lördags funderade jag o Mikaela om vi skulle komma ner till Åland någon helg i sommar. T.ex. helgen efter midsommar?

    SvaraRadera
  2. Vi kan ju bestäm så, så är det bokat! Då borde vi vara hemma hela familjen. :) Ni e så välkomna så! :)

    SvaraRadera
  3. Ska fundera med mikaela ännu men det låter som en mycket bra plan :) Vi hörs!

    SvaraRadera