lördag 16 april 2011

Dag 13 – Den här veckan

Det har varit en ovanligt händelserik vecka, ofta brukar jag försöka göra så lite som möjligt när jag är ledig. Hade egentligen planer på att ta mig till Österbotten denna helg, eftersom vi planerat in roliga aktiviteter där. Men efter ett långt arbetspass och med ett långt pass framför mig så tyckte jag att jag behöver vara hemma.

Måndag jobbade jag till klockan 18, blev hämtad av mannen som hade gjort i ordning jättegoda räksmörgåsar tills jag kom hem. Det var en trevlig överraskning. 

Tisdag var första lediga dagen och det brukar betyda att man håller sig inomhus och inte i närheten av folk. Men eftersom jag hunnit vila ut när jag kommit hem så tidigt på måndagkväll så var jag så pass social att jag och Pammen for till Svarta Katten på lunch. Slurp. På kvällen åt vi middag på Dinos med en kollega från båten som skulle på kurs på onsdagen.

Onsdag innebar kurs hela dagen, fick lära oss mera om nyheter från Clarins och Sensai, det var riktigt intressant.  På kvällen träffade jag David på Dinos, han var på Åland på grund av jobbet. Dinos två dagar i rad är en mycket sällsynt företeelse.

 Torsdag mötte jag och Pammen upp Sarah som kom med eftermiddagsbåten, vi åt lunch på bagarstugan och njöt av solskenet en stund. Det var riktigt fint väder! På kvällen var det premiär för mina nya spinningsskor. Har inte riktigt hittat någon träningsmotivation nu men det kändes väldigt bra efteråt, som alltid.

På fredagen, alltså gårdagen, gick jag och beställde min iphone. Peter hjälpte mig att övertala mig själv att jag nog behöver en. Sen gjorde jag ytterligare en kraftansträngning och tog mig iväg på ett pump-pass. På kvällen bjöd jag min man på middag på stan som tack för att han står ut med mitt ibland något pendlande humör. 

Lördagen är ganska öppen, det har varit tal om att testa nya sushi-restaurangen, men om det inte blir av så blir det antagligen bastukväll hemma hos oss. Underbart att få vara hemma med min favoritperson.

 Någon skola har det inte blivit denna vecka, hade bara två föreläsningar, ena på måndagen när jag var på jobb och den andra på onsdagen när jag var på kurs. Håller bara på med en kurs just nu och borde försöka ragga upp någon klasskompis som kan hjälpa mig med slutförandet av projektet. Men det får bli till nästa vecka. Nu är det helg.

Det var den här veckan, den har bara flugit iväg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar