måndag 18 april 2011

Dag 15 – Mina drömmar

Mina drömmar, som det som irrar runt i mitt huvud på nätterna och inte som i drömmar och mål med livet är ofta väldigt spännande och väldigt konstiga. Det är ofta man bara förundras över allt ens hjärna kokat ihop under natten.

Drömtydning försökte jag mig på redan i lågstadiet, tror jag gick på fyran när jag lånade Freuds avhandling om drömtydning från biblioteket. I den åldern var den boken lite väl svårläst och intresset svalnade en aning.

Eftersom jag har haft sömnproblem hela livet i princip, det är endast  de sista tre åren som jag sover riktigt bra, och då kan jag säga att det handlar kanske om tio nätter sammanlagt i mitt liv som jag sovit från kväll till morgon utan avbrott, vilket gjort att jag nästan känt mig snuvad på natten eftersom jag inte fått det stora nöjet att veta att jag får sova några timmar till. Nåja, jag uppskattar verkligen sömn och att sova är nuförtiden ett stort nöje, och jag drömmer väldigt livligt och kommer ofta ihåg mina drömmar.

Jag vet inte riktigt vad som gjorde att sömnproblemen försvann, men det var ungefär i samband med att gradun började bli klar och jag fick saker gjorda i stället för att mata magsåret med saker som borde göras. Nu har jag börjat jobba på ett nytt magsår i och med nya studier men sover ändå bra på nätterna och tar inte direkt stress över att jag inte får tusen studiepoäng i året.

I natt drömde jag att massor med människor hade flyttat in i min lägenhet, jag hade tydligen en övernattningslägenhet i Åbo tror jag, och de skulle tydligen bo i min lägenhet utan att betala hyra och dessutom så försökte de köra med mig, en av kvinnorna, som förövrigt hade värsta 90-tals luggen och leopardjacka, försökte få mig att gå ner på stan och köpa burana åt henne. Det kunde hon minsann fethaja att det skulle inte gå vägen. I stället fick hon en rejäl utskällning. Jag vet inte vad det är frågan om men kanske det har något med gårdagens valresultat att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar