fredag 11 januari 2013

en januarifredag.

Inte helt oväntat såg det bra ut, mitt blodprov. Det är ju bra. Sköterskan lät skeptisk när jag sa att jag skippat kolhydraterna. VAD äter du då? I det läget kan man hitta på många roliga svar (i alla fall om man har en konstig hjärna som jag; grus, knark, människor osv), men jag sa att jag äter samma som min man men utan pasta/ris och med t.ex blomkål i stället.

I Sverige rekommenderar vissa diabetesmottagningar en LCHF-kost. Nåja, så länge jag mår bra är allt bra konstaterade vi. Nytt test om fyra månader igen då.

Idag har jag målat taket i vårt gästrum. Taket som maken smällde upp helt på egen hand på några timmar. Vi är såna byggare nuförtiden, speciellt han då. Kanske ni får se nån bild efter helgen igen, vi får se.

2 kommentarer:

  1. hmm.. snabbt tänkt skulle jag nog lägga grus och knark i kolhydratskategorin. Men kanske inte ändå? Människor är ju helt klart lchf!
    Kul att det visade ok! *tummen upp*

    SvaraRadera
  2. Ja, det var tur att jag höll tand för tunga så jag inte gjorde bort mig ;)

    SvaraRadera