fredag 4 januari 2013

i hemmets lugna vrå

Vi har tagit oss ner längs den alltid lika spännande riksåttan och åkt vår sista tur med trotjänaren m/s Isabella och till sist landat hemma i lägenheten. Med årets (bokstavligen) förkylning. Nu börjar det ge med sig men vi har varit riktigt ynkliga, både maken och jag. Bara Hjalmar som varit en tuffing och varit pigg och glad. Med en sprillans ny tand i käften dessutom.

Jag är väldigt sällan sjuk så nu räknar jag med att slippa på en par år igen. Ganska bra tajmat ändå ur träningssynpunkt för det har varit halt och jävligt. Ett varv runt Kantlax kom jag mig i alla fall innan förkylningen bröt ut. Nu ska det köpas halkskydd i form av piggar som man skruvar i skosulorna. Springskorna offras och blir vinterskor, men det passar bra för de har några kilometer i sig och är så pass stora att man kan ha jättetjocka sockor i dom utan att behöva bemöda sig om att knyta skosnörena. Som bonus blir det nya skor till våren!

Vi gav inga nyårslöften men jag har lite planer för i år;
* Vi ska flytta in i huset
* Jag ska fylla jämnt
* Jag ska fortsätta springa 2-3 ggr/vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar