torsdag 31 januari 2013

facebook-hyfs

Ett snabbt sur-inlägg i reklampausen, jag tittar ju på lyxfällan såklart.

Jag är egentligen inte sur, för jag har huvudet fullt med endorfiner som jag fick på min lyckade löprunda. Före; fasa, efter; lycka.

Men det som jag måste skriva av mig om är en sak jag ofrivilligt fick se på fejjan idag. En katt utan huvud. Alltså någon hade tagit huvudet av en levande katt. Och naturligtvis är det jättehemskt att folk kan göra så och naturligtvis ska de straffas. Men jag vill inte se det! Låt mig slippa ha den där katten på näthinnan tack. Samma sak gäller misshandlade barn, människor, djur osv.

Annars har jag andra saker jag irriterar mig på när det gäller facebook. Inget som ger mig fysiskt obehag dock. Mer om det en annan gång.

..och ja, man måste faktiskt logga in, varje dag, mest hela tiden faktiskt. We all do.

1 kommentar:

  1. Nämen usch! Tur har jag missat det... Hmm, nu blir man (jag!) ju väldans nyfiken på vad annat det kan vara som irriterar på fb.

    SvaraRadera