fredag 25 mars 2011

bilder

Nu ska jag försöka komma igång med att få upp bilder här, så jag ska öva lite.






Här är lite bilder på ett vintrigt Mariehamn, det har varit många fina dagar i vinter och vyerna är lika fantastiska året om, oavsett snö, strålande sommar eller färgsprakande höstlöv.







Snö och is kan ställa till det rejält, de här bilderna är tagna från samma dag som pärlan fastnade i isen ett par timmar och vi fick ta hjälp av isbrytare. Men vackert var det.


En av fördelarna med mitt jobb är att få komma hem på ledigt. Förra gången jag kom hem fyllde jag år och fick därför rosor, smörgåstårta och bubbel när jag kom hem. Ingen dålig välkomstkommitté.




Min kära make håller på försöker odla avokado. Själv är jag aningen skeptisk men vi får väl se hur det går. Har nästan lust att citera fröken Antell ("häls åt an att hede kommer att ga åt hälvite") men vi får väl se, plötsligt får man plocka avokado här.

1 kommentar:

  1. Mitt avocado-odlande går inte så bra heller. Men jag tycker mig se en liten spricka, jag ger inte upp hoppet ännu.

    SvaraRadera