tisdag 29 mars 2011

hur man vänder en skitdag till en bra dag.

Efter gårdagens blogginlägg gick jag och tog en tupplur, och vaknade en timme senare på betydligt bättre humör. Maken kokade te och vi tittade på "Mamma byter bo" (haha förresten). Sen låg vi och pratade om massor med viktiga saker som till exempel gänget i tv4:as Nyhetsmorgon och vem som borde vara med i nästa uppsättning av "Så mycket bättre".

"Oj så gott det skulle vara med pågens gifflar och mjölk nu" sa jag efter ett tag. Maken som aldrig sviker överraskade med svaret att det är inga problem, vi har nämligen gifflar i skåpet! Eufori alltså. De hade visserligen ett utgångsdatum från ungefär 10 dagar sedan, men påsen var oöppnad och jättegott var det med picknick mitt i natten. Sen somnade jag mätt och glad och sov så himla gott hela natten.

I morse loggade jag in på Fronter och insåg att även dagens föreläsning var inställd, roligare att märka det hemma än i skolan. Bra dag i dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar