måndag 28 mars 2011

Dag 06 – Min dag

Den här dagen har varit en ganska tung dag, inte för att man har haft mycket att göra men för att ibland känns världens minsta grej nästan helt oöverkomlig. Sov dåligt inatt, hade ont i magen och vaknade ofta och sov oroligt däremellan.

När makens väckarklocka ringde hade jag inte en minsta tanke på att stiga upp. Det var med mina sista krafter som jag ställde om alarmet.

Kom mig upp lite före 11, maken kom hem o fixade lunch/frukost, och sen bar det av till skolan. När jag kom fram insåg jag att dagens föreläsning var inställd. Som tur hade en annan förvirrad klasskompis dykt upp, så vi hjälptes åt att påbörja ett projekt som vi snart ska ha inlämnat.

Sen for vi och handlade mat, hem o äta mellanmål, skriva tack-kort (bättre sent än aldrig) och så for jag på pump. Det kändes sådär, blev sur för att jag inte orkar lika mycket som jag brukade göra när jag höll igång lite mer regelbundet, men det är bara att bita i det sura äpplet och försöka komma igång igen.

Nu är jag så trött och på så dåligt humör att jag funderar på att gå och lägga mig, klockan är bara halv åtta men jag är helt slutkörd.


Det är tur att alla dagar inte är såna gnälliga dagar som denna.

Nu ringde förresten Jemppari o stämde träff tills imorgonkväll, det är bra grej, för jag håller på isolerar mig från omvärlden här. Även om jag tycker om att umgås med maken så är det hälsosamt att träffa någon annan ibland också. Så morgondagen blir ingen gnällig dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar