söndag 17 juni 2012

listar mera i väntan på sjörövarskrakan



1. Hur gammal är du om fem år? 34
2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag? Har inte umgåtts med någon alls, kanske man kan räkna med lillskrakan då.
3. Hur lång är du? 169 cm
4. Vilken är den senaste filmen du sett? Mother and child
5. Vem ringde du senast? Mamma tror jag.
6. Vem ringde dig senast? Sjörövarskrakan
7. Hur löd det senaste sms:et du fick? Inte det senaste men ett av de senaste; "You just won 750 000 pounds in apple iphone promo. For claims send your name, address, occupation and mobile number to our email.."
8. Föredrar du att ringa eller skicka sms? Ringa. Autospell gör mig galen.
9. Är dina föräldrar gifta eller skilda? Gifta.
10. När såg du senast din mamma? I januari.
11. Vilken ögonfärg har du? Grön
12. När vaknade du i dag? 05.10. Men somnade om utan problem..
13. Vilken är din favoritjulsång? Mer jul
14. Vilken är din favoritplats? Soffan om man tänker på var man hänger mest.
15. Vilken plats föredrar du minst? Sjukhus
16. Var tror du att du befinner dig om tio år? Åland.
17. Vad skrämde dig om natten som barn? Inget. Men jag kunde inte sova och det var tråkigt.
18. Vad fick dig verkligen att skratta senast? ICA-reklamen
19. Hur stor är din säng? 120 cm. 
20. Har du stationär eller bärbar dator? Bärbar fast den är egentligen inte min.
21. Sover du med eller utan kläder på dig? Ja.
22. Hur många kuddar har du i sängen? tre.
23. Vem var din första idol? Sofia Källgren
24. Väggur eller klocka på armen? Nej.
25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota? Stickasockor
26. Är du social? Ibland.
27. Vilken är din favoritglass? Choklad.
28. Vilken är din favoritefterrätt? Choklad.
29. Tycker du om kinamat? Helt ok, jag brukar inte föreslå kinamat men om någon insisterar så äter jag nog.
30. Tycker du om kaffe? Japp!
31. Vad dricker du till frukost? Vatten.
32. Sover du på någon särskild sida? Jag försöker sova på vänster sida för att det finns statistik (tveksam sådan) som säger att det minskar risken för plötslig spädbarnsdöd. Ja, jag vet, men man vågar ju inte chansa..
33. Kan du spela poker? Jo, men oftast har jag dåligt tålamod och är en dålig förlorare. Och en dålig vinnare för den delen.
34. Tycker du om att mysa/kela? Eh, ja.
35. Är du en beroendemänniska? Ja.
36. Känner du någon med samma födelsedag som din? Åtminstone två personer. 
37. Vill du ha barn? Ja det är lite sent att dra sig ur nu.
38. Kan du några andra språk än svenska? Engelska. Och jag fick VG i finska kursen i vår. Inte helt välförtjänt om jag får säga det själv men någon gång ska det väl flyta. Tyska förstår jag också ganska bra.
39. Har du någonsin åkt ambulans? Nä, inte glassbil heller.
40. Föredrar du havet eller en bassäng? Det beror på vad man ska ha det till. Havet är ju vackert såklart.
41. Vad spenderar du helst pengar på? Mat och lån. Annars är jag en snåljåp.
42. Äger du dyrbara smycken? Relativt.
43. Vilket är ditt favoritprogram på tv? Lyxfällan.
44. Kan du rulla med tungan? Ja (måste kolla om jag fortfarande kunde, hehe)
45. Vem är den roligaste människan du känner? Min man. Han har en elak och rolig humor. Fast han är snäll.
46. Sover du med gosedjur? Nej men med kuddar för att hållas på plats. 
47. Vad har du för ringsignal? Någon som fanns på telefonen.
48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten? Sandalerna som jag hade när mina föräldrar gifte sig.
49. Vad har du närmast dig just nu som är rött? Telefonfodralet.
50. Flirtar du mycket? Nä.
51. Kan du byta olja på bilen? Nå, månne jag inte skulle klara av det.
52. Har du fått fortkörningsböter någon gång? Ja, en gång.
53. Vilken var den senaste boken du läste? Tigerkvinnan av Janouch.
54. Läser du någon dagstidning? Ja, Ålandstidningen. På jobbet även DN, SvD, Di, HBL. 
55. Prenumererar du på någon veckotidning? Nä.
56. Dansar du i bilen? Jag tycker det är tillräckligt kämpigt att få på och av bältet just nu.
57. Vilken radiostation lyssnade du till senast? Radio X3M och höjde volymen när de spelade Pandora. "..homon och hurrit, vi syns i hamnen" 
58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper? Shoppinglista
59. När var du i kyrkan senast? Det var en begravning för 1,5 år sedan.
60. Är du lycklig? Japp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar