tisdag 5 juni 2012

prylar


Det här med anskaffning av ny familjemedlem för också med sig ett behov av anskaffning av prylar. Något som prylgalningen jag är gift med anser vara en av de stora fördelarna med hela projektet. Jag däremot är mera skeptisk, mera ekonomisk, okej snål rent ut sagt.

Vi har bland annat anskaffat en "min första bok"-bok som vi satt och fyllde i häromkvällen. När vi kom till punkten "förberedelser hemma" föreslog jag att vi skulle skriva att pappa köpte massor med onödiga prylar. "Vadå onödiga?!" blev responsen. Maken tittade ut över prylhavet och sa "det är bara nödvändiga saker. Eller nåja, den där kan väl i så fall betecknas som onödig" sa han och pekade på badbaljan. Själv tyckte jag kanske att badbaljan var viktigare än t.ex Star Wars figurerna som ska hänga på vagnen.

Lill-skrakan har i alla fall det nödvändigaste som det är nu, så det är fritt fram att göra entre. Något jag försöker hinta men utan resultat.


4 kommentarer:

  1. KLart grabben kan ju va smutsig sålänge han har fräsiga leksaker! :D

    SvaraRadera
  2. En början i alla fall, det blev bara yoda och dv.

    SvaraRadera