tisdag 12 juni 2012

mat och regler //mammabloggen

ännu lite listor.. saker man inte får äta/dricka när man har en person som huserar inne i magen;

* sushi
* en blodig biff
* gravad fisk (om den inte varit fryst i 72 h)
* mögelost
* vin
* öl
* cider
* treo

saker man inte får äta om man har diabetes;

* havregrynsgröt. Helt sjukt, men det skjutsar upp mitt blodsocker något fruktansvärt
* tupla
* alkoholfri öl/cider
* frukt
* glass - MEN jag har provat att äta lite lite och det fungerade! Till min lycka!
* nypotatis
* vitt ris, vit pasta
* godis
* allt som innehåller massor med choklad och/eller socker

saker jag vill ha;

* se listorna över (havregrynsgröten är inte det jag sörjer mest dock)

saker jag får;

* bär + kvarg + grädde + stevia (fungerar finfint och är jättegott!)
* kaffe. Tre koppar om dagen. Gott.
* fullkornspasta
* husmanskost

För att vara lite positiv; Att vara begränsad när det gäller sin kost och att ha ett ständigt påbud vad gäller motion är ändå bra mycket bättre än att vara begränsad fysiskt. Jag har inte haft och har fortfarande inga krämpor eller problem med att röra på mig. Dessutom har jag inga gravidkilon som ska bort sen - tvärtom har kilona runnit av mig överallt förutom på magen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar